De ce cred că trebuie să limităm accesul la mașini personale

Probabil că ideea această pare desprinsă din fanteziile partidului USR, dar nu, n-am treabă cu ei. Pur și simplu, așa am ajuns să gândesc vis-a-vis de mașini.

Așadar, după părerea mea, deținerea unui autovehicul nu ar mai trebui să fie la fel de disponibilă oricui. De ce?

  • Fiecare meltean își cumpără mașină, deși n-are ce să bage în frigider. Acest meltean care nu știe nici măcar regulile bunului simț, nu știe nici regulile rutiere. Transformându-se astfel într-un pericol pentru ceilalți (personal, nu mă interesează de el).
  • Fiecare meltean își cumpără mașină și o parchează unde vrea el, blocând atât traficul rutier cât și traficul pietonal.
  • Orașul, cel puțin Bucureștiul, este sufocat de mașini. Nu mai este loc nici pentru alte mașini, nici pentru pietoni. De aceea, se stă în trafic, se crează ambuteiaje, se parchează ilegal, se crează poluare fonică și poluarea aerului, abia respirabil într-o zi de vară în capitală.
  • Datorită mașinilor parcate pe trotuare (că așa e în România) pietonii nu mai pot merge decât pe stradă, unde, ghici ce, circulă mașină după mașină.
  • Deși, conform unui articol de pe hotnews, România are cel mai mic număr de autoturisme din UE raportat la populaţie, nu cred că face vreo diferență, având în vedere infrastructura pe care o avem. Conform articolului, avem 357 de mașini la mia de locuitori. Având în vedere că acel articol este din 2019, voi lua un alt articol de pe Digi24 care ne spune că “populația rezidentă a României numără 19.405.000 de persoane.” Facem un calcul: 19.405.000 : 1000 = 19.405. 19.405 x 357 = 6.927.585. Cam atâtea mașini erau în România în 2019. Mai putem adăuga și cele înmatriculate în Germania cum fac “smecherii cu benveu” plus persoanele venite în România și ajungem la 7.000.000 autovehicule. E mult? E puțin? Pentru una dintre cele mai sărace țări din UE, mi se pare mult. Pentru o țară în care pică podurile făcute acum o lună, pentru o țară care se inundă la primul scuipat de ploaie, pentru o țară cu cel mai mare număr de morți în accidente rutiere raportat la populație în UE (sursa), pentru o capitală cu cea mai mică suprafaţă de spaţii verzi pe cap de locuitor din Europa (sursa) mi se pare mult.

Când gândeam acest articol, acum vreo două zile în timp ce mergeam pe stradă, îmi veniseră mai multe motive, dar momentan pe acestea le-am așternut în articol.

Ideea este că suntem sufocați de atât de multe mașini și de proștii care le conduc. Pe lângă creșterea prețurilor la autoturisme (cât să nu își mai cumpere orice meltean), aș crește vârsta legală pentru carnetul de conducere la 21 de ani (minim. de ce? pentru că mulți încă sunt copii la 18 ani!!), aș face tot posibilul să nu se mai ia carnetul de șoferi prin șpagă.

Da, sunt conștient că multe afaceri depind de mașini, însă trebuie să ne gândim la imaginea de ansamblu, cum ne afectează orașele numărul mare de autovehicule și respectiv conducători neglijenți.

Ar trebui dezvoltate mijloacele de transport în comun, cu toate condițiile necesare, făcute piste pentru biciclete și eventual scutere.

Deci da, aș face în așa fel încât cei care dețin o mașină să plătească mai mult pe ea și să cunoască foarte bine regulile de circulație. Altfel, vom continua să avem tot felul de indivizi cu 4 clase de școală care conduc periculos sau blochează traficul.

Ideea mea, pe cât de dictatorială ar părea, pe atât de utopică este. Știu. Însă cu toții ne plângem de proștii și nesimțiții din trafic, de lipsa locurilor de parcare, de ambuteiaje, de accidente și tot ce am scris mai sus.